Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Min vare er ødelagt/defekt. Hvad nu?

Skulle uheldet være ude og du har modtaget en ødelagt eller defekt vare i din bestilling, så læg varen og emballagen til side og send os en mail til kontakt@buddies-headshop.dk maks. 48 timer efter at du har modtaget varen. 

Er varen gået i stykker under fragten, så skal du som minimum sende os billeder af følgende i mailen:

  • Pakkens ydre - gerne hvor evt. skader er tydelige.
  • Pakkelabelen
  • Den indre emballage og beskyttelse (bobleplast, flamingo o.l.)
  • Den ødelagte/defekte vare

Det er vigtigt at du gemmer både varen og emballagen og ikke gør andet med disse indtil andet aftales, da dette er afgørende for din dokumentation for at skaden er sket under fragten og dermed din erstatningsbetaling, men også fordi pakkedistributøren kan kræve at få varen tilsendt til nærmere efterseelse.

Såfremt at alt lever op til disse krav, så vil vi naturligvis sende dig en ny vare kvit og frit hurtigst muligt.

   

Hvor er min pakke?

Du kan altid følge din pakke under "Min konto" eller vha. "Gæstesporing", hvis du har bestilt uden at oprette en konto.

Skulle pakken ikke flytte sig som forventet eller ikke være dukket op som forventet, så skriv endelig en mail til os på kontakt@buddies-headshop.dk, og så tager vi kontakt til den pågældende pakkedistributør med det samme.

    

Jeg har købt for +499 kr. men kan ikke få gratis fragt?

Hos Buddies tilbyder vi kun gratis fragt til en valgfri pakkeshop, så du kan med andre ord vælge at få leveret med:

  • PostNord MyPack Collect
  • daoSHOP
  • GLS - Pakkeshop

Køber du for +999 kr. så får du også gratis fragt direkte til din hjemmeadresse med PostNord MyPack Home eller med GLS.

Hvis ikke fragten automatisk bliver gratis som beskrevet her, så skriv til os på kontakt@buddies-headshop.dk.

Hvorfor kan jeg ikke betale?

Fra d. 11/1/2021 trådte nye EU-regler i kraft, hvilke kræver at enhver online betaling over 225 DKK (€30) skal valideres i gennem en to-faktor valideringsproces.

Når du køber for mere end 225 DKK har du to forskellige muligheder for, hvordan du ønsker at validere dit køb:

  • NemID: Du kan validere dit køb med NemID nøgleapp'en eller med en NemID nøgleviser - bemærk, at papkortene ikke længere kan benyttes til validering af online køb.  
  • Engangskode samt kodeord: Du modtager en engangskode på SMS, som du skal indtaste sammen med dit eget kodeord. Kodeordet skal du selv oprette, det gør du på denne side. Hvis der i forvejen er tilknyttet et telefonnummer til dit kort, vil du modtage en engangskode via SMS med det samme. I SMS´en står der, udover engangskoden, hvilken forretning du er ved at handle hos, og hvilket beløb du skal godkende. Du indtaster engangskoden samt dit kodeord på hjemmesiden for at afslutte dit køb.

Skulle dit betalingsproblem ikke have noget med ovenstående at gøre, så skriv endelig til os på kontakt@buddies-headshop.dk og så kigger vi på sagen hurtigst muligt.

Kan I skaffe...?

Hos Buddies Headshop kan vi skaffe langt det meste rygeudstyr og lignende - også varer vi ikke nødvendigvis har her på webshoppen. Så skulle du stå med et specielt ønske, så tag endelig kontakt til os og så skal vi gøre hvad vi kan for at opfylde dit ønske.

Vi kan dog desværre ikke hjælpe dig med at skaffe nogle former for euforiserende stoffer eller andre ulovlige varer af juridiske grunde. 

    

Har I en butik/showroom?

Nej, det har vi desværre ikke.

Du kan dog stadig afhente din ordre her på adressen efter aftale, men al bestilling og betaling skal ske over webshoppen.

Du kan se mere om hvornår du kan afhente her: https://buddies-headshop.dk/afhentning