Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Jeg har modtaget en forkert vare

Det er helt sikkert en pakkefejl - beklager meget!!! Henvend dig hurtigst muligt på kontakt@buddies-headshop.dk eller på tlf. 29324965.

   

En vare var ødelagt/defekt ved modtagelse af pakken. Hvad nu?

Skulle uheldet være ude og du har modtaget en forkert vare eller har modtaget en ødelagt eller på anden vis defekt vare i din bestilling, så læg varen og emballagen til side og send en mail til kontakt@buddies-headshop.dk maks. 48 timer efter at du har modtaget varen. 

Er varen gået i stykker under fragten, så skal du som minimum sende billeder af følgende i mailen:

  • Pakkens ydre - gerne hvor evt. skader er tydelige.
  • Pakkelabelen
  • Den indre emballage og beskyttelse (bobleplast, flamingo o.l.)
  • Den ødelagte/defekte vare

Det er vigtigt at du gemmer både varen og emballagen og ikke gør andet med disse indtil andet aftales, da dette er afgørende for din dokumentation for at skaden er sket under fragten og dermed din erstatningsbetaling, men også fordi pakkedistributøren kan kræve at få varen tilsendt til nærmere efterseelse.

Såfremt at alt lever op til disse krav vil du få tilsendt en ny vare kvit og frit hurtigst muligt.

   

Jeg har bestilt en bestillingsvare, hvad nu?

Når du har bestilt en bestillingsvare og din ordre derfor er en restordre, så er der umiddelbart to mulige scenarier:

1) Du har bestilt ordren med levering til din privatadresse: I dette tilfælde vil varen typisk sendes direkte fra leverandøren til din privatadresse, så leveringen går hurtigst muligt. Du vil modtage Track & Trace oplysninger kort tid efter at varen er sendt fra leverandøren. Den forventede leveringstid i dette scenarie er 3-10 hverdage.

2) Du har bestilt ordren med levering til en pakkeshop: I dette tilfælde vil varen først skulle sendes til Buddies, hvorefter varen vil blive sendt videre til den ønskede pakkeshop. Den forventede leveringstid i dette scenarie er 7-14 hverdage.

Har du yderligere spørgsmål, så er du altid velkommen til at skrive en mail til kontakt@buddies-headshop.dk

   

Hvor er min pakke?

Du skulle gerne have modtaget både en sms og mail med link til at kunne spore din pakke, da din ordre blev gjort klar til at blive pakket. Ellers kan du også altid følge din pakke under "Min konto" eller vha. "Gæstesporing", hvis du har bestilt uden at oprette en konto.

Skulle pakken ikke flytte sig som forventet eller ikke være dukket op som forventet, så skriv endelig en mail til os på kontakt@buddies-headshop.dk, og så tager vi kontakt til den pågældende pakkedistributør med det samme.

    

Jeg har købt for +499 kr. men kan ikke få gratis fragt?

Det kan måske skyldes:

  1. At din ordre ikke har en samlet værdi over 499 kr. eksklusiv fragt.
  2. At der kun tilbydes gratis fragt til en valgfri PostNord pakkeshop/-boks for pakker under 20 kg.

Fragtbeløbet burde automatisk blive gjort gratis for den mulige leveringsmetode, så snart din ordre opfylder kriterierne beskrevet ovenfor.

Hvis ikke fragten automatisk bliver gratis som beskrevet her, så skriv en mail til kontakt@buddies-headshop.dk angående problemet.

   

Hvorfor kan jeg ikke betale?

Fra d. 11/1/2021 trådte nye EU-regler i kraft, hvilke kræver at enhver online betaling over 225 DKK (€30) skal valideres i gennem en to-faktor valideringsproces.

Når du køber for mere end 225 DKK har du to forskellige muligheder for, hvordan du ønsker at validere dit køb:

  • MitID: Du kan validere dit køb med MitID app'en - bemærk, at papkortene ikke længere kan benyttes til validering af online køb.  
  • Engangskode samt kodeord: Du modtager en engangskode på SMS, som du skal indtaste sammen med dit eget kodeord. Kodeordet skal du selv oprette, det gør du på denne side. Hvis der i forvejen er tilknyttet et telefonnummer til dit kort, vil du modtage en engangskode via SMS med det samme. I SMS´en står der, udover engangskoden, hvilken forretning du er ved at handle hos, og hvilket beløb du skal godkende. Du indtaster engangskoden samt dit kodeord på hjemmesiden for at afslutte dit køb.
  • Betale med MobilePay: Du kan vælge at betale med MobilePay app'en, hvor yderligere validering ikke er nødvendigt.

Skulle dit betalingsproblem ikke have noget med ovenstående at gøre, så skriv endelig til kontakt@buddies-headshop.dk eller ring til tlf. 29324965.

    

Har I en butik eller et showroom?

Nej, Buddies er udelukkende en webshop og har derfor desværre hverken nogen butik eller noget showroom på nuværende tidspunkt, hvorfor det heller ikke er muligt at afhente varer hos Buddies.

   

Hvordan fungerer jeres loyalitetsprogram?

For hver krone du bruger på www.buddies-headshop.dk får du 1 loyalitetspoint. 1 loyalitetspoint kan veksles til en rabatkode med en værdi på 1 øre, som du kan anvende til at helt eller delvist betale for din ordre. Loyalitetspointene har en gyldighed på 180 dage efter købsdatoen.

     

Kan I skaffe...?

Med efterhånden en del års erfaring i branchen kan Buddies Headshop skaffe utrolig meget forskelligt rygeudstyr og lignende på markedet - også varer vi ikke nødvendigvis har her på webshoppen. Så skulle du stå med et specielt ønske til et bestemt slags rygeudstyr eller lignende, så tag endelig kontakt og så må vi se om vi ikke kan finde en løsning.

Buddies Headshop kan dog ikke hjælpe dig med at skaffe nogle former for euforiserende stoffer eller andre ulovlige varer af juridiske grunde.