Handelsbetingelser

Følgende Købs- og betalingsbetingelser er altid gældende når du handler på www.buddies-headshop.dk. Vi forbeholder os dog retten til at ændre disse betingelser, så længe de som minimum efterlever den gældende danske lovgivning.

    

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Buddies

Virksomhedsform: Enkeltmandsvirksomhed 

CVR-nr.  36681136

Adresse: Ringstedvej 42 st. TH

Postnr./By: 4180 Sorø 

E-mail: kontakt@buddies-headshop.dk

Telefonnummer: +45 29324965

Etableringsår: 2015

     

Køb hos Buddies

Alle viste priser på buddies-headshop.dk er inkl. moms og evt. andre afgifter, men ekskl. gebyrer og fragt. Disse vil dog altid blive oplyst i sit fulde inden afslutningen af købet. For at kunne gennemføre en bestilling hos Buddies, skal værdien af kurven være på min. 50 kr. inkl. moms (ekskl. fragt).

For at kunne behandle din ordre skal vi som minimum bruge følgende oplysninger:

  • Dit fulde navn
  • Din adresse
  • Din e-mail
  • Dit telefonnummer

Betaling

På buddies-headshop.dk kan du betale med følgende:

  • Visa (inkl. Visa/Dankort)
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Maestro
  • Google Pay
  • Apple Pay
  • MobilePay
  • Viabill
  • Bankoverførsel

Ved online-betaling bliver du videreført til en en sikker PSP-betalingsgateway, hvorfra al kommunikation foregår i gennem en SSL-krypteret (Secure Socket Layer) forbindelse mellem dig og serveren, hvilket sikrer at ingen kan aflytte eller opsnappe de (kort)informationer du indtaster under betalingen - heller ikke de ansatte hos Buddies. Ved betalinger på mere end 225 DKK med enten Mastercard eller VISA tilføjes der automatisk et ekstra sikkerhedstrin, kaldet 3-D Secure, som  betyder at betalingen skal godkendes enten vha. NemID (nøgleapp eller nøgleviser) eller vha. en engangskode du modtager via SMS og et kodeord, som du opretter her.

Du kan evt. læse mere om 3-D Secure her, og du kan evt. også læse Forbrugerrådets anbefalinger for sikker online-handel her.

Efter betalingen vil beløbet blive reserveret til "BUDDIES", men beløbet trækkes reelt først fra din konto når bestillingen har forladt Buddies. Kort efter din betaling vil du desuden modtage en ordrebekræftelse og faktura pr. e-mail.

  

Levering

Buddies sender ordrer til Danmark (ekskl. Grønland og Færøerne) og Sverige. Man kan vælge mellem at få sendt sin ordre med enten PostNord eller GLS.

Fragtens pris vil blive vist til sidst inden betalingen ud fra de gældende fragtberegninger på vores hjemmeside.

Alle ordrer der bestilles fra mandag til fredag vil så vidt muligt blive pakket og afsendt allerede samme dag som din bestilling, hvis du bestiller inden kl. 16. Du kan derfor typisk regne med at have din ordre i løbet af 1-4 hverdage efter din bestilling. Der kan dog ske undtagelser f.eks. pga. ekstraordinær travlhed, leverancefejl eller lignende fejl, hvormed leveringen kan blive en smule forsinket.

Ordrer sendes helt diskret og anonymt, så det på ingen måde fremgår hvad pakken kunne indeholde eller hvilken slags virksomhed du har handlet hos - afsenderen står blot som "Buddies", og ønsker du en endnu mere diskret afsender, så efterlad blot en kommentar om dette til din ordre.

Er der ikke nogen hjemme når din bestilling bliver leveret, eller hvis din pakke ikke kan være i pakkeboksen, kan du risikere at du skal hente din pakke ved et andet afhentningssted end det valgte. I så fald vil du blive informeret herom direkte fra distributøren.

Buddies bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem, hvorefter ansvaret overgår til dig. Skulle der derfor være sket skader under leverancen, så skal der sendes billeder af dette senest efter 48 timer efter modtagelse af pakken. Læs mere om dette længere nede under afsnittet; "Hvis din vare går i stykker under leveringen".

Buddies kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos vores distributører. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender vi naturligvis en ny leverance uden beregning.

Alle varer leveres kun så længe lager haves, og der tages forbehold for restordre samt udgåede varer, ligesom der også altid tages forbehold for trykfejl, systemfejl, lagerstyringsfejl, prisændringer o.l.

Med mindre andet aftales, vil du være berettiget til at ophæve købet, hvis du ikke har modtaget de bestilte varer senest 14 dage efter, at du har afgivet din ordre.

   

Gratis levering ved ordrer over 499 DKK

Du får gratis levering til en PostNord pakkeshop/-boks i Danmark, hvis du køber for 499 kr. (ekskl. fragt) eller derover. Beløbet for fragten vil blive fratrukket automatisk.

Gratis levering kan kun anvendes én gang pr. ordre medmindre andet aftales, og gælder kun for ordrer på under 20 kg.

   

Forkerte adresseoplysninger, nægtet modtagelse eller uafhentet pakke

Skriver du en forkert adresse eller undlader andre vigtige oplysninger, så kan dette betyde at den valgte pakkedistributør ikke kan levere din pakke, hvormed pakken returneres til os. Din pakke kan ligeledes blive sendt retur til os, hvis ikke du afhenter pakken i den pågældende pakkeshop inden for den angivne tid (typisk maks. 10 dage) eller nægter modtagelse. 

I disse tilfælde hæfter du selv for leveringsomkostningerne, returomkostningerne og et ekspeditionsgebyr, hvilket tilsammen løber op på 99 kr., medmindre andet er aftalt på forhånd.

Medmindre andet aftales vil evt. resterende tilgodehavende blive tilbagebetalt i form af en rabatkupon. Skulle du derfor fortsat ønske at modtage din ordre, skal du tage kontakt til os og så sender vi dig et betalingslink, hvor du kan betale for leveringen. Skulle du ikke ønske at få pakken leveret alligevel vil returomkostningerne og ekspeditionsgebyret blive modregnet dit tilgodehavende.

     

Fortrydelsesret og forlænget returret

Hos buddies-headshop.dk tilbydes 14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager ordren. 

Herudover er returretten blevet forlænget, så du har hele 365 dage, hvor du frit kan bytte varen til en anden.

Varer kan kun ombyttes til varer med samme eller lavere pris (evt. restancer bliver tilbagebetalt). Ønsker du en vare, der er dyrere end returvaren, så skal du bare bede om pengene retur, hvorefter du kan lave en ny ordre med den ønskede vare. 

Ønsker du at returnere en vare, skal du lave en skriftlig erklæring, enten i form af mail, brev, standard fortrydelsesformularen (se længere nede)) eller blot ved at vedlægge retursedlen fra vores returportal (anbefalet), for at vise dit ønske om at benytte din fortrydelsesret. Du må også meget gerne oplyse om du ønsker pengene retur, at få varen byttet til en anden vare eller at få et tilgodebevis - dette kan man evt. også gøre direkte inde på returportalen.

Du har både mulighed for at returnere hele ordren (og dermed også evt. gratis gaver) eller dele af ordren. Returneres kun dele af ordren vil du ikke få tilbagebetalt de oprindelige leveringsomkostninger. Returnering af varen/varerne skal ske i væsentlig samme stand og mængde, som ved modtagelsen. Dvs. at hvis den returnerede vare er brugt i højere grad end man ville kunne i en butik, er beskadiget eller ikke returneres i original emballage, så vil du skulle afholde evt. værdiforringelser af varen. 

Du skal også selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Du bedes vedlægge information om dit navn, fakturanummer, og at du ønsker pengene tilbage, gerne skrevet på en kopi af faktura. Dette kan evt. gøres på retursedlen der gives med når du køber returneringen på vores returportal:

Gå til returportalen

       

Standard fortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til Buddies, Ringstedvej 42 st. TH 4180 Sorø, kontakt@buddies-headshop.dk:

  • Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
  • Bestilt den (*)/modtaget den (*)
  • Køberens navn
  • Faktureringsadresse (Køberens adresse)
  • Køberens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
  • Dato

    

Reklamation

Hos buddies-headshop.dk yder vi 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, hvilket inkluderer fabrikationsfejl og omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamation over fejl og/eller mangler skal meddeles buddies-headshop.dk indenfor rimelig tid efter opdagelsen af disse (eller efter man burde forvente de var opdaget) på mailen: kontakt@buddies-headshop.dk.

Reklamationsretten dækker dog ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, fakturanummer og hvad der er galt med varen. Dette kan evt. oplyses direkte i returportalen.

Varer der returneres med reklamation, bliver erstattet af en ny leverance indenfor 7 dage fra modtagelsen. Haves erstatningsvare ikke, vil det betalte beløb blive krediteret indenfor 7 dage.

Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, fakturanummer og hvad der er galt med varen. Herefter sendes reklamationsvaren til:

Buddies

Ringstedvej 42 st TH

4180 Sorø

    

Du kan evt. også købe returneringen af din(e) vare(r) via denne returportal:

Gå til returportalen

   

Dine returomkostninger refunderes efter modtagelse og gennemgang af den returnerede vare. Refusion sker ved den anvendte betalingsmetode, så vil i de fleste tilfælde betyde at pengene sættes direkte tilbage til din bankkonto indenfor 2 bankdage. 

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

          

Hvis din vare er gået  i stykker ved modtagelsen

Skulle uheldet være ude og du har modtaget en ødelagt eller defekt vare i din bestilling, så læg varen og emballagen til side og send  en mail til kontakt@buddies-headshop.dk maks. 48 timer efter at du har modtaget varen. 

Er varen gået i stykker under fragten, skal du som minimum sende os billeder af følgende i mailen:

  • Pakkens ydre - gerne hvor evt. skader er tydelige.
  • Pakkelabelen
  • Den indre emballage og beskyttelse (bobleplast, flamingo o.l.)
  • Den ødelagte/defekte vare

Det er vigtigt at du gemmer både varen og emballagen indtil andet aftales eller sagen er blevet løst. Dette er nemlig afgørende for din dokumentation for at skaden er sket under fragten og dermed din erstatningsbetaling.

Såfremt alt lever op til disse krav, bliver der sendt en ny vare hurtigst muligt til dig kvit og frit.

            

Persondatapolitik (GDPR)

Oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger mv.

   

Hvem er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?

Buddies er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor:

     

Buddies

Ringstedvej 42 st. TH

CVR-nr.: 36681136

Telefon: 29324965

E-mail: kontakt@buddies-headshop.dk

     

Når du bruger vores hjemmeside, indsamler vi følgende personoplysninger:

For at kunne handle på buddies-headshop.dk har vi som minimum brug for følgende oplysninger om dig, for at kunne afsende din ordre:

  • For- & efternavn
  • Adresse
  • E-mail
  • Telefonnummer

    

De personlige oplysninger som du deler med Buddies, anvendes udelukkende til at besvare spørgsmål, behandle ordrer eller give adgang til bestemte oplysninger.

    

Du kan altid ændre og slette alle personlige oplysninger på siden "Min konto".

     

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig:

  • Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
  • Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet og/eller slettet.
  • I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
  • Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
  • Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger.
  • Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
  • Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

   

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, så skal du kontakte os på kontakt@buddies-headshop.dk.

   

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

   

Klagemuligheder

For alle tvister og juridiske uoverensstemmelser i henhold til disse handelsbetingelser eller efterfølgende individuelle aftaler, er dansk lov gældende. Hverken den internationale købelov (CISG) eller andre fælleseuropæiske lovgivninger skal finde anvendelse. Ved forbrugeraftaler gælder lovens betingelser uanset, hvor forbrugeren er bosat.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at klage over et køb direkte til os ved at sende en mail til kontakt@buddies-headshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage over en vare eller tjenesteydelse via Klageportalen til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Har du øvrige spørgsmål vedr. disse handelsbetingelser kan du rette henvendelse til buddies-headshop.dk via e-mail: kontakt@buddies-headshop.dk

   

Dokumentoplysning

Dette er 5. version af Buddies’ persondatapolitik skrevet d. 06/10 2023.

Oplysninger vedrørende online tvistløsning i henhold til paragraf 14, litra 1 i forordningen om online tvistløsning:

Europa-Kommissionen giver forbrugere mulighed for at løse online tvister i henhold til paragraf 14, litra 1 i forordningen om online tvistløsning på en af deres platforme. Platformen (http://ec.europa.eu/consumers/odr) fungerer som et websted, hvor forbrugere kan forsøge at nå udenretlige forlig vedrørende tvister, der opstår fra online køb og kontrakter til serviceydelser.